PRZYJACIELE
2011-07-05
Grotka w Dolinie Kluczwody

Dojazd:

Z Krakowa, drogą na Olkusz dojeżdżamy do miejscowości Biały Kościół. Tutaj skręcamy w lewo w kierunku na Zelków i Bolechowice (tak samo jak do Jaskini Mamutowej). Jedziemy prosto mijając skręt w prawo na Mamutową. Około 200 metrów za skrzyżowaniem, po lewej stronie zatrzymujemy się na małym parkingu, gdzie zostawiamy samochód. Dalej idziemy ścieżką, przeskakujemy potok, podążamy nadal ścieżką i po około 100 metrach odbijamy w lewo stromo pod górę w kierunku widocznej z dołu skały.

Wspinanie:

Autorami większości przystawek w rejonie są Maciek Krzywda, Michał Jaworski i Maciek Szopa. Grotka oferuje w większości lekko przewieszone wspinanie po niezłych chwytach. Bouldery 4-6 to dość ciekawe wspinanie w dachu niestety mocno ograniczone.
Wszystkie bouldery startują SD i z wyjątkiem przystawek 7 i 8, kończą się w pozycji no hand rest.

Bouldery:

1. 5B
2. 6A
3. 6A+ (start w głębi grotki i trawers na zewnątrz. Koniec jak 2)
4. CBR 600F 7A+ (z głębi grotki ściśle dachem bez ścian bocznych)
5. Władca Pierdzieli 6C (start z pionowej ścianki i dalej wprost przez dach bez ścian bocznych)
6. Defekt Mózgu 6C+ (start z pionowej ścienki, wyjście przez dach bez ścian bocznych)

7. Ryski 6B+ (koniec w najwyższych klamach)
8. Ciemność Widzę 6B+ (start z krawądek, koniec w najwyższych klamach)
9. 6B (wyjście razem z 10)
10. 6A
11. 6A+

Trawers:

1. Trawers Grotki 6B+ (start jak 11 i trawes w lewo krawędzią dachu, koniec w NHR nad startem 1)